maandag 31 maart 2008

Chez les Trappes, juste avant la frontière

Ik ben voorlopig nog niet aan een pc geraakt, dus schrijft Rit heel even iets. Zaterdagavond toegekomen bij de Trappisten. ... Lekker bier trouwens. Nog helemaal niet van honger omgekomen, wel integendeel. Morgen steek ik de grens over richting Reims. Waarschijnlijk dinsdag Estrebay, woensdag Mont Meillant, donderdag Château-Porcien, vrijdagavond Reims. Bezoekje Rit, Tim, Karl en Kris + zaterdag rustdag. Liefs aan allen, tussentijdse berichten volgen later.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Peter
Zo te zien een goede voorbereiding op al de kloosters die je nog gaat tegen komen op je pelgrimstocht.
Wij kijken uit naar je belevenissen in La Douce France.
En geniet zeer zeker van je rustdag met de familie in Reims, een lekker glas Champagne doet wonderen. Rit bedankt voor je intervenyie als journaliste voor de krant van Peter
groetjes
hugo

kris zei

De eerste stapjes in la douce france zijn in zicht en hij denkt al aan champagne. Van wie zou hij het hebben? of was het andersom? Geniet er van samen met rit,tim, karl en chris. Ik zal thuis een glaasje drinken (met veel plezier op je grote toch klinken).Wat goed dat je thuis ook een reporter hebt, dan kan ik verder je avonturen volgen. Liefs Kris.

Anoniem zei

Hoi Peter,

We tellen af naar vrijdag 04.04 en we zullen wel een flesje kraken zeker. Nu ik de kaart heb van Noord Frankrijk kan ik de dorpjes en steden aanstippen die je ons meldt. Knappe gast ben je. Echt niet te geloven. Volhouden hé man. We zorgen hier wel dat we contact houden met je thuisfront.
Tot vrijdag.

Karl en Chris

Marc Hoefkens zei

Hoi de Peter,

Ik verveel me rot want het is vakantie. Eén van die vele die we in het onderwijs krijgen, weet je nog?
Dus heb ik maar een routekaart aangemaakt met je traject. Ik vul die aan als het nieuws doorsijpelt... Hou je goed en drink in Reims maar een goeie kroes schuimend druivensap. Heb horen zeggen dat dat daar niet slecht is...
Hier de link naar de kaart!

Anoniem zei

Dag Peter

Mijn reactie van vanmorgen is er blijkbaar niet doorgekomen. Ik merk dat je verslagen korter worden, dat vind ik zeer goed... dat betekent dat je letterlijk en figuurlijk verder van huis bent, super!

Stap maar rustig verder jongen, de toekomst en de echte lente tegemoet!

Nog veel succes, Filip De Mey

Anoniem zei

Peter,
We blijven supporteren...
Marc heeft het ons nog makkelijker gemaakt met zijn kaartje... al ben ik dan een van de collegae die zich niet verveeld in de vakantie. Marc, hier komen we handen tekort met al het schoolwerk en de kindjes... kom maar af !
En idd... het valt ook mij op dat je berichtjes korter worden... je stapt verder en verder op de weg die je moet gaan... en het is goed zo. Courage he !
Groeten
evelien

nadenkende kwikstaart zei

Goeie avond Peter
Waar je voor het ogenblik onderdak hebt gevonden kunnen we uit je logboek nog niet opmaken.
Regelmatig vragen we ons toch af: waar zou hij nu al zitten? We volgen je!
Dank voor wat je neerschreef over ons Wepennest.
Groetjes
Mieke en Luc