zaterdag 5 april 2008

Do 03/04 : Reeën, konijnen, slakjes,kevers, prachtig fluitende vogels, ik heb ze allemaal ontmoet

Hauteville - Château-Porcien. Vandaag de GR 12-654 verder gevolgd over een afstand van 8 à 9 kilometer. De stilte ervaren en het geluid en de geur van de natuur, het is gewoon prachtig. Op enkele passen van mij verwijderd : drie reeën. Toen ze me bemerkten, snelden ze weg, bleven staan, renden verder, bleven weer staan en verdwenen achter de horizon.
Een vogel die floot als geen ander zocht ik tevergeefs op de grond. Tot ik toch even omhoog keek en hem opmerkte. Wat een zangtalent.
In Château-Porcien is een tweede gedwongen rustpauze noodzakelijk. Een pijnlijke stijfheid bij het telkens plooien van de rechterknie speelt me momenteel parten. Het advies van de dokter was : rust, insmeren en medicatie gebruiken. Ook deze dokter (Pascal Blot), wilde niet dat ik de raadpleging betaalde. Ik blijf zulke dingen onvoorstelbaar vinden.
Ik verblijf nu in een zijkamer van een judozaal. Deze is speciaal ingericht door de gemeente voor pelgrims. Het is niet wat ik zoek, maar gezien de omstandigheden leg ik me erbij neer.

Geen opmerkingen: