zondag 20 april 2008

Stapschoenen oké en knie ook!

Sinds ik de Morvan doorkruis, is de knie in orde. Het is fantastisch om lichamelijk vrij van 'pijn' te zijn. Af en toe voel ik wel iets en ik weet dat de knie een kwetsbare plek is/blijft. Maar ondertussen heb ik toch al wel wat kilometers afgelegd in de Morvan. Dat stemt me dus toch wel wat geruster dan in het begin.
Bedankt aan allen die een berichtje achterlaten. Voor mij is het altijd fijn om lezen. Ik vind het geweldig hoe jullie mij volgen en ben jullie enorm dankbaar.

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Wij hebben gisteren samen met jou een
pizza verorbert in Anost en zijn ondertussen terug in Belgie beland.
Hopelijk komt het warme weer jouw kant op en blijf je van lichamelijke ongemakken gespaard.
Veel succes nog en groetjes van de motoboys.

Anoniem zei

Hallo Peter,
Vandaag wordt je zus 50, voor haar begint haar tweede jeugd.
Ik bezocht haar even en terug thuis, nog voor ik mijn dagblad haal en inkijk, klik ik mijn computer aan om t kijken of er weer nieuws van jou is. En......... weer een hele boterham vehalen en belevenissen.
Vooreerst wil ik je toch een raad geven: stap verder volgens je eigen je eigen tempo, ga volgens je eigen voorbereiding, het is jouw tocht en het succes er van ligt bij jou alleen, doe gewoon verder zoals je het gepland en voorzien hebt.
Het leven onderweg dat je ons verhaalt, de lekkere wijnen,het lekker eten,de stilt van de klosters,de ggezangen van de kloosterlingen, de natuur doet me altijd weerom denken aan de tijd bij Nonkerl Pater in Tancrémont, ook daar konden we allen genieten en onze Nonkel Pater was ook een hele stille genieter van vele dingen. Zijn uitdrukking tijdens de vasten was altijd sprekend: jongens doen jullie maar een verstervingetje ik rook nog wel een sigaartje meer !!!!
Peter denk maar af en toe aan die vele mooie dingen met onze Pater , ze kunnen je ginder tijdens je tocht nog wel van pas komen.
Stap rustig verder en maak je droom waar
groetjes
hugo

Anoniem zei

Reeds aardig opgeschoten, en vele mooie dingen beleefd.
De eerste dagen waren lichamelijk wat moeilijker, maar nu lijkt het allemaal ver achter je te liggen. Dat is leuk om te vernemen.
Ja vandaag is ons Kris de jarige, en morgen onze kleine spruit.
Ons schattig hartediefje wordt morgen 1 jaar. Bijna niet te geloven hé. Maar ja het leven gaat verschrikkelijk vlug, en we moeten genieten van elke seconde (als het effe kan). Het kan allemaal zo vlug de andere kant op gaan.
Doe zo verder en tot schrijfs.
Chris

Anoniem zei

Peter,

Dat is het nieuws van de dag. Ik durfde het bijna niet meerte vragen hoe het met de stapschoenen en knie was. Nu zijn we wat geruster.
Vele groetjes van Karl.

Anoniem zei

Dag Peter,

Wij kijken elke dag op je blog.
Blij te lezen dat alles goed met je is.
Ga op je eigen tempo verder, je droom achterna.
Dat kleine Peterke zal je hierbij zeker steunen!

Lieve knuffels

Hilde, Diederik en Johan De Belie-Van Oostenryck

Anoniem zei

Hoi Peter

Net zoals zovelen kijken we bijna elke dag uit naar nieuws over jou.
We zijn blij dat jij je ervaringen en gevoelens zo met ons wil delen. Waarvoor dank.
Dikwijls stap ik in gedachten met je mee.
Jijzelf schiet al aardig op.
Vele groeten en een nog een mooie tocht!
Luc en Nadine Verschueren De Smet

Anoniem zei

dag Peter

Blij te lezen dat je lichamelijke kwaaltjes je minder hinderen. Heb nu pas je blog ontdekt en ga proberen binnenkort een iets langere reactie te schrijven. Veel succes nog de volgende weken

Unknown zei

Dag Peter,

blij te lezen dat het lichaam weer helemaal in orde is.
Ik/We denken dikwijls aan jou en je tocht,
je bent al een maand op weg,
het gaat weer snel.
Margo heeft haar communie gedaan dit WE. Volgend WE collegefeesten. (Mocht je daar ook nog aan denken...)
De houding van pelgrims, zoals je beschreef, doet mij denken aan zoveel keren dat je verkeerd inschat omdat je associaties maakt die voor jezelf logisch lijken, maar het niet blijken te zijn.

Veel succes nog,
heel veel groeten van ons allemaal !

Unknown zei

Hoi Peter,

Ik heb net je blog ontdekt. Ik hunkerde naar wat informatie over je ervaring. Ik vind het schitterend dat je via deze weg alles zo open met ons wil delen.

Ik wens je nog veel moed en deugddoende ervaringen...

Tot schrijfs

Anoniem zei

Nous continuons à te suivre. Heureux que tout va bien, on ne l' aurait pas cru quand tu es arrivé ici avec les douleurs au genou.
Que Dieu bénisse ton chemin.
Christian et Emmy. Godarville

Anoniem zei

Hallo Peter,
dank voor ...je kaartje, we hebben je blog gevonden.
Wat een avontuur ... al een maand onderweg en nog talloze dagen te gaan.
Konden we af en toe maar eens een paar dagen met je meestappen, heerlijk die mooie natuur, gezellig bijpraten, je zware rugzak een eind dragen. Ik zou heel veel lekkers meebrengen, en je eens flink verwennen.
Mag een pelgrim verwend worden ?
Je schrijft over klein Petertje ...heb ik goed gekend, een alleraardigst kereltje, kwam heel vaak bij ons toen ik met je grote broer trouwde; zoete vanillepudding en de pot uitlikken, weet je nog ? altijd grappig en blijgezind.

Je bent al zo lang onderweg, een zwervende zomervogel die aan een venster gaat zingen en weer wegvliegt om uiteindelijk weer naar het warme nest te keren, thuis; nergens kan het zo fijn zijn dan bij degenen die je zo graag zien.
Zorg goed voor jezelf Peter, in gedachten zijn we bij jou...
groeten van
Andrea en Johan

als je tranen vergiet wanner je de zon mist
mis je ook de sterren

Anoniem zei

Hallo Peter

Soms krijg ik een krop in mijn keel als ik je teksten lees.Formidabel wat je daar doet en hoe.Ik ben ontroerd en blij dat je klein Peterke vond. Geniet ervan.
Groetjes
Bernadette

Anoniem zei

Dag Peter
Even bijgelezen. Ben ondertussen collega-af al hoop ik vurig dat ik snel terug in het college terecht kan want het was een heel fijne ervaring.

Ik lees hoe je letterlijke staptocht ook meer en meer een figuurlijke pelgrimstocht aan het worden is... laat het maar gebeuren !

Je bent ondertussen al een heel eind opgeschoten... ongelooflijk hoe snel dat gaat ! Ik bewonder je doorzetting !

Genegen groet
evelien lust

Anoniem zei

Hallo Peter,
Via deze weg kunnen we je zeker bereiken, ik ga er vanuit dat je de reacties leest bij de eerste mogelijkheid om je blog even aan te passen.
Je hebt ons een beetje bedorven en iedereen vraagt zich af waar zit hij.
Ik pas dan maar de gegevens die ik heb van jou even aan.
We noteren 28 april en Peter meld me:
""Zit nu in Vollore Montagne, brood eten, verkleumd van de regen. Nog 5 à 6 dagen tot Le Puy ( dit wil zeggen rond 3 à 4 mei )
Nog knieproblemen gehad. Ben goed geholpen. Liefs; Bedankt voor...""
Tot daar een beetje nieuws van Peter.
Hé broertje we duimen verder voor je doorzetten en blijf er voor gaan, steeds volgens je eigen tempo.
Groetjes en knuffel
hugo