woensdag 30 april 2008

Wo. 30/04: Chaumont-le-Bourg - Beurrières - Montravel - Medeyrolles (1011 m) le Malet - St-Jean-d'Aubrigoux -Craponne-sur-Arzon - St-Georges-Lagricol

De dag begon slecht: regen dus nam ik de tijd en genoot verder van Le Prieuré. Ik kreeg van de bazin de sleutel om even een kijkje te nemen in de kerk. Niet echt een speciale kerk, maar het was toch weer even een fijn moment. Om kwart voor tien begon ik aan deze etape. In Beurrières wilde ik brood kopen. Ik zag niet direct een bakkerij en belde ergens aan. Een ouder koppel woonde er. Er was geen bakker meer, maar ik kreeg van hen een stokbrood, een kopje koffie en gouden raad. Ik kon de weg inkorten. Bovendien was het pad veel mooier. En inderdaad, het loonde de moeite. Ik klom tot ikets boven de 1000 meter. Het was wel koud en in de verte zag ik sneeuw liggen. Bijna aan de top zag ik op de kaart een zwart lijntje. Dat staat voor een klein pad. Ik kon nog wat extra inkorten. Dus ging ik op weg ... en het liep goed af.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Peter,

Vandaag eerste dag van het lange weekend en maakte even tijd om jouw avonturen verder te lezen. Je hebt al veel ervaringen opgedaan. Hopelijk geniet je ervan ondanks de zorgen om je knie. Op de academie vragen ze regelmatig of ik nog iets weet. En dan vertel ik hen een beetje van jouw verhalen. Je ziet we zijn je niet vergeten! En heb je al iets getekend onderweg? of heb je er geen tijd voor?

groetjes Michèle

Anoniem zei

Hallo Peter,
Ik had daarnet al wat neergepend, maar 'k vind het niet meer. het moet zo ergens in je hele verhaal staan, maar ik weet niet waar. 'k Had nochtans gedaan wat den Hoefkens gezegd heeft. 'k Ben dan toch nog niet zo handig.
Man toch, met wat een fantastisch ding ben jij toch bezig. Elke dag groeit mijn bewondering voor je moed en doorstappingsvermogen. Wauw, ik kan alleen maar jaloers zijn en blij tegelijk. Blij dat je vindt naar wie je op pad bent, dat kleine zelfje.
Elke dag surfen we even naar jouw blog om te zien en de dagen dat er geen verhaaltje staat, sluiten we een beetje ontgoocheld en wat ongerust af( De knie? Lukt het nog? Wil dat ene been nog mee? Uiteindelijk wel een voordeel dat je weet dat je aan 't stappen bent - domme humor!)
Enfin wat een moed om je zomaar even bloot te geven aan iedereen. Hoe fijn ervaar ik om mee te mogen lezen en beleven wat je zo emotioneel mooi voelt. Bedankt, Peter.
Liefs en dikke kussen
roel en ook ons yes die altijd over mijn schouder bezorgd meeleest.

Anoniem zei

Hoi Peter,

Telkens we de blog openen verwachten we wat niuews van u en ja je hebt in de late avond toch nog wat verhaal neergeschreven. 't Is inderdaad nog altijd niet te geloven wat je presteert tijdens deze tocht. Echt wel zéér benieuwd naar je fotoreportages als je terug in ons apenlandje bent beland.
Ook die antwoorden van Roel vind ik tof. En zeggen dat we samen bij hem je eerste dag van je grote tocht hebben beëindigd. Dus via uw blog doe ik (papa van Katrien en broer van Peter))even de groetjes aan Roel en Yes.
We mogen wel fier zijn op ons Peterke.
We kijken weeral uit naar je volgende relaas van je grote tocht.
Groetjes en een dikke knuffel.
Karl

Anoniem zei

Leuk je weg te volgen. Wat een rijkdom al die kennismakingen....
Tot de volgende keer.
Christian et Emmy

Anoniem zei

Hallo Peter,
Het wordt nu wel een gewoonte je wekelijks magazine. Zeer overzichtelijk en met een kaart kan je gemakkelijk je voetsporen volgen.
Hopelijk heb je het zelfde weer als wij momenteel en dan gaat de tocht wel iets gemakkelijker, de zon brengt je in een positieve bui.
Je geraakt stilaan gewoon aan het stappen , de franse manier van leven. Buiten al de natuur en de mensen die je ziet doen je waarschijnlijk ook wat op van de franse keuken, lijkt ook interessant om daar later wat over te vernemen vooral als het lekker eenvoudige gerechten zijn voor dagdagelijks gebruik.
In sommige van je verhalen lijkt het wel of ook het monnikenleven meer en meer ontdekt.
Gniet van je wijntje en kazen en tot het volgende weekmagazine. We blijven je aandachtig volgen.
Ik wens je deze week veel toffe "footprints"
good luck
hugo
W

kris zei

Hoi broertje, hopelijk gaat het inmiddels terug wat beter. Jij de sneeuw en wij hier zalige temperaturen, warme zon. Ik stuur je hierbij wat warme stralen door.
Dit weekend aan zee dacht ik aan je toen ik mijn voeten aan het verzorgen was die na enkele wandelingen vol stonden met wondjes en flink verbrand waren door het zonnetje. Wat een poesie is die zus van je hé, in vergelijking met mijn jongste broertje die moedig hogerop en verdop geraakt. Weerom chapeau!
Gelukkig kan je genieten van al die fijne mensen, het lekkere eten en toch af en toe een wijntje. Frankrijk is super. Je leeft er echt als God. Hou je goed en tot ...

Anoniem zei

Peter
en alle lezers en lezeressen van Peter's blog
Via alle mogelijke kanalen blijven we Peter volgen en trachten we jullie toch ook wat in te lichten bij elk berichtje dat we van ergens krijgen.
Via Rit en Karl onving ik dit berichtje:
"Hij doet nu 9 dagen over Le Puy tot Figeac. De deel ongeveer 12 dagen en het 3de deel tot St. Jean Pied de Port ongeveer 12 dagen."
Binnengekomen op 5 mei, dus even tellen en je weet waar Peter rond zwerft.
Heb je zin om even een of meerdere dagen met Peter mee te stappen, neem dan even contact op met Karl.
En verder blijven we onze Peter maar volgen in zijn tocht naar Compostella: zijn droom - zijn doel
succes Peter
groetjes
hugo