woensdag 16 april 2008

za. 12/04: Troyes - Chablis

Troyes verlaten. Bus genomen tot Evry le Château. Vandaar te voet tot Flogny la Chapelle. Een dame wilde me wel helpen, maar ik zat niet op de route en ze wilde me naar Tonnerre voeren met de wagen. Dat was de weg van les pèlerins. Ik heb haar vriendelijk bedankt en haar gezegd dat het niet dat was wat ik wilde. Als leraar Frans wil ik onder de Fransen komen en niet in een zaal liggen. Een zaal die misschien leeg is. Op dat vlak moet ik zeggen dat sommigen nogal koppig zijn in hun vastberadenheid dat ze jou op die weg helpen. Ik ben een pèlerin, mais pas comme les autres. Je suis aussi un prof qui veut en même temps améliorer son français et qui veut jouir des Français, des gens. C'est le contact qui m'est si cher!!!
Verder gevraagd. Uiteindelijk hebben Michel en Françoise Verger me verder geholpen. Ze hebben vrienden van hen opgebeld, Sylvie et Gérard Govin. Het werd een feest!!! Eerst kaas halen op een boerderij waar ze kaas maken. Nadien wijn halen en PROEVEN in de buurt van Chablis. En niet één glaasje hoor, maar ... :-). Dan even douchen en hop, naar een maandelijkse bijeenkomst van een vijftiental vrienden. Daar was het dîner. Gelachen, gefeest, gepraat, ... en na 1u 's nachts het bedje in.

Geen opmerkingen: