woensdag 30 april 2008

Zo. 27/04: le Mayet-de-Montagne - Lavoine - GR3 tot Chabreloche

Om 8u30 stond frère Jean aan de kerk. Hij nam me mee voor 'le petit déjeuner'. Nadien zou hij me tot Lavoine voeren. Daar kon ik dan op Marcel en Micheline wachten. Ik wilde de GR3 ter hoogte van le Mayet nemen. Neen, neen, de knie moest eerst volledig in orde zijn. Het zou een extra rustdag zijn. Voor hij me in Lavoine afzette, liet hij alweer enkele dingen zien. O.a. 'l'horloge à eau ou à billes'. Geweldig. Ik heb enkele foto's genomen. Er zijn er maar drie in de wereld. De kerk is ook speciaal. De inwoners wilden een kerk, maar de bisschop wilde daar niet van weten. Dus bouwden en onderhielden ze zelf een kerk. Toen alle kerkelijke gebouwen door de staat werden opgeëist, gebeurde dit niet met deze kerk. Ze is nog altijd in het bezit van de dorpelingen. In het dorp woont ook nog Pierre. Hij is 18 jaar en het jongste gemeenteraadslid van Frankrijk. Voilà.
Toen ik aan de gîte de ski de fond aankwam, bleken de vogels reeds gevlogen. Ik was een dag te laat. Dus stapte ik 17 km verder voor de vereniging. Ik was wel even verloren gelopen. Ik had twee reeën de weg zijn oversteken. Ik fixeerde me op dat punt en hield mijn fototoestel klaar. Voor het geval dat ... Toen ik er geen meer zag, zocht ik naar sporen op de grond. Die heb ik niet gevonden. Door al die aandacht had ik een GR teken gemist. Dat maakte gelukkig maar een kilometer extra.
Kort voor de halte zag ik hen terug. Het was een blij weerzien. We vertrekken nooit samen en soms zien we elkaar een dagje niet. Maar er is telkens een moment van hereniging. Ook dat is eigen aan de camino. Al had ik deze keer de hulp ingeroepen van wat motorgeweld :-)

Geen opmerkingen: