woensdag 21 mei 2008

Lauzerte, scharnierpunt!

Lauzerte is ongeveer het midden van de weg Le Puy - Saint-Jean-Pied-de-Port. Ondertussen heb ik iets meer dan 400 km afgelegd van Le Puy tot hier. Mentaal is het even moeilijk. Nog ongeveer 1100 km en ik heb er al zoveel afgelegd. Eens ik onder de 1000 zit en eens ik in St Jean ben, zal dat hopelijk opnieuw beteren. Mentaal zegt: 'Het is nog ver'.
Ondertussen ben ik aan de derd en laatste Topoguides bezig tussen Le Puy en St Jean en dat is toch dat.
Alleen blijft het slapen een zware dobber. Er zijn vrij veel 'slechte' nachten zodat ik soms niet veel recupereer. Ik had gehoopt dat het wandelen dit zou veranderen. Het blijft voorlopig een sprookje.

5 opmerkingen:

kris zei

Hallo Peter, wat een schrijfwerk heb je achter de rug. daar is iedereen natuurlijk weer heel blij om. Ik zie je zo stappen in die streek, want zoals ik al vertelde is die streek ons heel bekend. Lauzerte een mooi klein stadje. Jij kent inmiddels al heel veel van la douce france en dan al die mensen die je ontmoet, de wereld op een kleine plaats. Geniet van je feestdiner en hopelijk geniet rit ook van een diner met Tim. Ver, maar toch dichtbij. Groetjes. Zus.

Anoniem zei

Hoi Peter,

Na een smske te hebben gestuurd voor je proficiat te wensen (hetzelfde naar Rita gestuurd natuurlijk)en je antwoordje zijn we direct op je blog gaan lezen.
We zijn weer sprakeloos bij het lezen van je ervaringen.Wat uw tocht allemaal teweeg brengt is soms of helemaal niet te beschrijven. We kunnen dat beter onder mekaar vertellen als we je terug thuis ontmoeten.
Dat het voor Rit en uzelf speciaal zal geweest zijn vandaag kunnen we best geloven, maar zoals we gelezen hebben was Tim vandaag de rots in de branding. We hebben je het al eens geschreven. Tim is een toffe gast.
Probeer het toch maar eens voor vannacht: lekker te gaan slapen en morgen gezond weer op. Ban de nachtelijke hersenspinsels eens uit je hoofd hoe moeilijk dat het voor u ook soms is.
Zo broertje tot de volgende keer.
Karl en Chris

Anoniem zei

Peter
Waarschijnlijk heb je vanavond en misschien ook nog de nacht die komen moet dikwijls aan de vele dingen gedacht gedurende deze 25 jaren huwelijk zoal speciaal hebt meegemaakt laat ook deze herinneringen een positieve bijdrage wezen voor je verder tocht.
Hier nog een tip pobeer na een slechte nacht engens midden le tocht van de dag even te pauseren een 20 tal minuten met je benen op je rugzak je zal zien ook met deze truk kan je heel wat recupereren.
Ik wens je goede nacht en tot lezens, horens of schrijvens
groetjes
hugo

Anoniem zei

Volhouden Peter ! We lopen misschien niet letterlijk naast je... er zijn hier heel veel mensen die met je meestappen tot in Santiago (en terug als het moet).

Courage !

Groeten
evelien

Anoniem zei

Hallo Peter,

Nog steeds volgen we met bewondering je tocht. Dat kleine rugzakje van je zit al aardig vol. Bewaar het zorgvuldig.
We wensen jou en Rit van harte proficiat met jullie zilveren bruiloft.

Ik wens je nog een leerrijke tocht verder!

Hilde Van Oostenryck, Diederik en Johan