maandag 16 juni 2008

Do.12/06: Azofra - Granon

Opnieuw op stap met Kim, Tina, Geraldine en Elena. We vormen een fijn groepje. Met elk sla ik geregeld een babbeltje. Het moeilijkste is met Tina en Geraldine. Zij kennen enkel Spaans, maar ik doe mijn best, de hele weg al trouwens.
Het landschap blijft verbazen: de velden met allerlei gewassen zijn hier prachtig. Neem daar dan nog de klaprozen en allerlei prachtige veldbloemen bij en je krijgt een mooi mengeling. Het weer is niet ideaal, maar juist daardoor krijg je prachtige contrasten. Een donkergrijze lucht kan heel mooi contrasteren met groen bijvoorbeeld. Vandaag zorgde het wolkendek voor een prachtig schouwspel: rayon del gloria (mss niet juist geschreven). Dat effect krijg je wanneer enkele zonnestralen de kans krijgen om zich een weg te banen door het wolkendek. PRACHTIG !!! Onderweg een hap in een bar en tegen de middag in Santo Domingo de la Calzada. De prachtige kerk bezocht en een heel fijne babbel met Rit gehad. Het deed me deugd. Ze zal het wel zien. :-)
De refugio was super. We slapen op matten op de grond. Het gebouw zit ingekapseld in in de kerk. Elena kende de refugio en wist dat we in de klokkentoren konden. Elena, Kim en ik, we trokken naarboven. Daar hadden we een prachtig zicht over het dorp en de velden. 's Avonds een gezamenlijke overheerlijke maaltijd, na de eucharistieviering (de pastoor is een enthousiaste man) en de perlgrimszegen. 's Morgens een lekker ontbijt, niet speciaal, maar met de hele groep is het wel leuk.
Een sms'je gestuurd naar Karl Willemen, mijn schoonbroer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Peter

Daarstraks ben ik met enkele collega's (Christine, Roel, Marc H, Birgit, An Onr) wat gaan drinken. En we toastten uiteraard ook op jou en je tocht.
Ook van mij en van Nadine nog veel wandelgenoegen. Soms wou ik dat ik in je plaats was.
Maar stap jij nu maar flink verder. De Heilige Jacobus staat al op je te wachten.
Luc en Nadine