maandag 2 juni 2008

Ma 26/05 en di. 27/05: Nogaro tot Aire-sur-l'Adour en Aire tot Arzacq-Arraziguet

Maandag was de laatste dag met zijn vieren. 's Avonds maakten Michael en Doris voor ons een maaltijd klaar. Het was heerlijk. Maar het stond ook voor afscheid nemen. We verbleven in hôtel de la Paix. Een eenvoudig hotelletje, niet duur. De dame was vriendelijk voor de pèlerins.
Omdat het een speciale gelegenheid was hebben we ook hier een Floc gedronken.

Dinsdag, regen, soms was het vrij warm. We hebben samen ontbeten en afscheid genomen. Noch ik, noch Jaime (vernam ik van hem later) konden woorden uitspreken. Onze keel was dichtgesnoerd. Het duurde een tijdje voor we begonnen te praten onderweg.

Rit heeft me al enkele keren opgebeld omwille van al dan niet kleine zorgen. Maar aangezien ze het druk heeft op haar werk en dat werk echt niet te onderschatten is, vind ik het fijn dat ze deze zorgen met me deelt, ook onderweg. Ik wil op die manier graag een steun zijn voor haar, voor Tim.

Het traject was redelijk vlak. Een boer raadde ons onderweg aan om een ander traject te nemen. Dat deel van de GR wordt enkele door pèlerins et sangliers gebruikt. Dat was ene duidelijke hint. Ja, de modder speelt ons parten en doet ons naar de geasfalteerde wegen grijpen.
Gîte in Arzacq was prima. Half-pension voor 20,50 €.

Geen opmerkingen: