maandag 2 juni 2008

Wo. 28/05: Arzacq - Arthez-de-Bearn

Het weer was oké, langzaam werd het zonnig. Namiddag zwoel, onweerachtig.
In de namiddag alleen gelopen. Jaime houdt wel eens graag een siesta. Meestal past hij zich wel aan en laat het voor wat het is. Hij blijft zeggen dat ik (daarvoor was het ik, Doris en Michael) te snel gaan.
De gîte was oké. Nu moest ik weer alleen eten klaarmaken en dat was even wennen. Je geeft gauw wat euro's uit. Als je niet oplet, kan je beter een menu pèlerin nemen voor 10 à 11 euro.De Pyreneën, ik had ze eergisteen al gezien. Toen waren het schaduwen, door de regen. Nu was het prachtig. De grote zijn nog bedekt met sneeuw. Spijtig genoeg steken we over waar geen sneeuw meer is.
Harald uit Ulm zei dat wandelen een soort van meditatie is. Je kan heel wat opslaan en zien. Met de wagen bijvoorbeeld is dat onmogelijk.
Jaime had na 2/3 dagen erg veel last van de muggenbeten na Lectoure. Hij is op mijn aanraden zalf gaan kopen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Peter,

peux tu ecrire en francais, je ne comprends pas (seulement une partie) le flammant.

Michael