zondag 29 juni 2008

Za. 28/06: Ruitelan - O Cebreiro

Slechts 12 km vandaag, maar we hebben er een soort van afscheidsdag van gemaakt. Vanaf nu gaan Inge, Doris, Jaime, Christiane, Michel, Catherine, Marie-Jose en ik hun eigen weg. Niet dat we niemand meer weerzien, maar we zoeken het zeker niet op. We passeerden de grens met Gallicië, de wandeling was alweer wondermooi, net zoals het weer. Het dorpje is toeristisch, maar heel mooi. Jaime trakteerde ons op de typische kaas met honing en witte wijn. De refugio was vernieuwd, maar 60 bedden is wel veel in een en dezelfde kamer. Het vergezicht is prachtig. Bovendien was het dal onzichtbaar door een wolkenband. Prachtig!!
's Avonds smane een pelgrimsmenu genomen, dan naar de mis ( een eenvoudig, mooi kerkje) en dan een typische drank van ginder waarbij de alcohol wordt verbrand. Niets voor mij eigenlijk, maar symbolisch erg waardevol. De volgende dag zouden we afscheid nemen bij het ontbijt in dezelfde bar-restaurant.

1 opmerking:

Anoniem zei

op het dak van de wereld... geweldig is dat
vorige zomer in oostenrijk, steeg ik met onze pa met een kabellift tot op 3200m. je kon vandaaruit nog 50m hoger klimmen. "nur für geüpte" stond er op een bordje. ik gaf het al op, maar even later dacht ik: ik zal toch die berg onder mijn voeten krijgen. ik heb mijn koffie opgedronken, ben rechtgestaan en aan dat 'weggetje' begonnen. op handen en voeten - letterlijk en dan boven, aan dat kruis, de ab-so-lu-te stilte. ik had het geluk er helemaal alleen te zitten. hier kon zelfs niemand me bellen op mijn gsm. heerlijk. ik wilde er blijven zitten: het uitzicht was prachtig, de zon scheen en heldere hemel. en geen zuchtje wind. niks geen geluid. alleen de onvoorstelbare stilte. het was langgeleden dat ik nog zo van de natuur had kunnen genieten. adembenemend is het. ik ben ontzettend blij dat ik toch die laatste 50m naar boven ben geklommen.
en jij, jij moet toch ontzettend blij zijn dat je je niet hebt laten ondermijnen door je knie en dat je de drie afgelopen maanden altijd hebt doorgebeten. ik vind het zo ontzettend chapeau wat je presteert!
see you soon