woensdag 2 juli 2008

Morgen SANTIAGO

Plan: 20 km tot Santiago. Voor 12u aankomen zodat ik de compostella kan ontvangen en om 12u naar de pelgrimsmis kan gaan. Dan wat rondkijken, overnachten, een rustdag waarschijnlijk (tenzij het daar zou tegenvallen), weer een nachtje slapen en zaterdagochtend alweer op weg richting Finisterra, zo'n 87 km verder. Daar zal ik de rituelen uitvoeren. Zwemmen, een kledingsstuk verbranden en de zonsondergang meemaken. Dit (zo was het vroeger toch en dus is het nu zeker niet anders) ritueel zorgt ervoor dat je bij de opkomende zon een nieuwe man wordt! Ik zal als het effe kan dat laatste een handje helpen :-) Want, laten we eerlijk zijn, het komt niet zomaar. Ik heb de inspanning wel geleverd (de tocht, de afstand) en het is niet niks, ik ben er echt fier op, maar het 'werk' is niet af. Integendeel! Het begint nu pas. Het is nu aan mezelf om er werk van te maken! De wil en wens is er! Als St-Jacques me een handje wil helpen en de kracht kan geven, gesteund door de herinnering aan mijn camino, dan zal er zeker een stukje nieuwe Peter komen. Liefs!

12 opmerkingen:

kris zei

Peterke, peterke, nen dikke proficiat. Ik krijg van onze Karl bericht dat je er bent. Doel bereikt. Onvergetelijk ! SUPER !!
En dan back to the family, die zullen blij zijn.

Dikke welverdiende welkomsknuffels.

jeff m zei

Peter,

proficiat is te licht,
maar wat is de overtreffende trap ?
tanti auguri
we hebben je tocht gevolgd, aan de computer en dikwijls in gedachten,
ook tanti auguri aan Rit & Tim, die het ook overleefd hebben, het was toch een hele opgave,
en tof dat familie & vrienden je heel de tijd gesteund hebben
we zien elkaar weldra,
let wel op als je een nieuwe man wordt,
ik probeer dat al twintig jaar & het valt niet altijd in goede aarde.....
en, neem nog wat vakantie...
Jeff & Els & Jefke

Anoniem zei

Lieber Peter,

"nen dikke proficiat" zu Deiner Ankunft in Santiago und ein kurzer Text für den weiteren Weg.

Gemeinsamer Spaziergang

Gestern habe ich Gott eingeladen,
mit mir spazierenzugehen.

Schon bald machten wir uns auf den Weg,
den ich täglich gehe.

Zuerst wusste ich nicht so recht,
was ich mit ihm reden sollte.

Aber dann fand ich die richtigen Worte
und öffnete ihm mein Herz.

Die ganze Zeit hörte er mir zu,
ohne mich zu unterbrechen.

Danach gingen wir eine Weile
schweigend nebeneinander her.

Später brach Gott das Schweigen
und sprach zu meinem Herzen.

Lange hörte ich ihm zu.
Er hatte mir soviel zu sagen.

Ab jetzt wollen wir wieder öfter
ein Stück miteinander gehen.
Gisela Baltes, Köln

Liebe Grüße

Doris und Michael

Anoniem zei

Hallo Peter,
Je bereikte wat je in je hoofd had.
Een " Ik wil,ik kan" situatie.
Het begin van iets dat je je vooropgesteld hebt. Fantastisch en nu maar even ontspannen, genieten van de grootte van de oceaan en de ongelooflijke zonsopgang.Laat dit ook maar even op je afkomen.
Proficiat en succes met je nieuwe start.
Tot binnenkort in Vlaanderen.
groetjes
hugo

Anoniem zei

Van harte proficiat Peter!
Wat een prestatie en wat een tocht!
Ik zal zeer zeker je vervolgverhaal missen. Ik heb er heel erg van genoten.
Ik wens je een mooie herstart en tot weldra...
Geniet nog van de vakantie!
Groetjes aan Rit en Tim.

Hilde VO, Diederik en Johan

Anoniem zei

Hoi Peter,

Ik vernam het fijne nieuws dat je in Compostella was gearriveerd van Tim. Het gaf een blij gevoel.
Geniet nu maar van enkele dagen rust, en de komende dagen van je tocht naar het eindpunt.
Dat kleine lichtpuntje heeft nog wat reserve om u op die laatste dagen te begeleiden.
Tot weldra. Rit en Tim ook voor jullie een dikke proficiat want het thuisfront stond steeds paraat.
Karl

Anoniem zei

Peter,Rit en Tim

Van harte gefeliciteerd voor jullie drie!
Geniet nu nog zalig van jullie vakantie.
En Peter, tot op de schola brevis, hopelijk herkennen we je nog!

Marleen

Anoniem zei

Hallo Peter,
juist terug van de buizerdtocht. 't was weer fantastisch! Op de fiets heb ik toch regelmatig aan je gedacht al kon ik je verhaal niet meer volgen.
Ik weet niet hoe het aanvoelt om als pelgrim op het plein aan te komen en de kathedraal binnen te gaan, maar ik kan het me wel visuleel voorstellen omdat ik daar al als toerist ben geweest. Knielen aan de zuil wil ik pas doen als pelgrim. Peter, ik sta in bewondering voor je prestatie, je openheid, je verwondering,...Geniet nog van je tocht tot finisterra en tot in september;
groetjes, Herman Pl.

Anoniem zei

Peter, van harte proficiat ! Wat een prestatie ! Wat een doorzettingsvermogen ! Ik wens je een behouden thuiskomst toe... Ik zal je verhalen missen al hoop ik wel dat je binnenkort wat foto's op deze blog kan zetten.
Echt ongelooflijk. Hoedje af !

Proficiat !
Evelien

kris zei

Hallo Peter, dit is mijn laatste reactie op je knappe tocht. Je bent nu mijn grote broer! Toen ik vanmorgen je sms-ke kreeg en ik je een berichtje terugstuurde kon ik bijna niet meer lezen wat ik schreef. De tranen rolden over mijn wangen. wanneer je terug in belgenland komt zal ik al zo'n 8000 km weg zijn. Maar ik zal wel af en toe aan je denken de volgende dagen. Spijtig dat ik je niet mee kan thuis verwelkomen. Maar ik denk dat Rit en Peter de eerste momenten wel het belangrijkste gaan zijn. Ik wens jullie drietjes heel veel geluk en een fijn weerzien. Warme knuffels aan alle drie. Geniet nog van een welverdiende vakantie. Zus.

Anoniem zei

Peter,
Geweldig, ik hoorde vanmorgen van Goedele dat je al in Finnisterre was aangekomen. Aan de ene kant een einde maar zoals je zelf al schrijft ook weer een nieuw begin.

Het was fijn om je al die tijd te kunnen volgen op je blog en terug te denken aan mijn eigen camino.

Gerjan Waagen.

Anoniem zei

hallo Peter,

een dikke proficiat met je knappe prestatie!

Ik heb je niet de hele tijd door op de blog gevolgd en heb ook tussendoor niets van mij laten horen. Dat neemt niet weg dat ik me toch vaak heb afgevraagd hoever je in je tocht gevorderd was. Dan ging ik eens even kijken en had ik een idee wat je al had afgelegd en wat je nog te wachten stond. Voor mij lijkt het wel of je nog niet zo lang geleden vertrokken bent en nu ben je al op je bestemming en misschien al wel terug in 't land. Waarschijnlijk heeft deze hele trip voor jou maar ook voor Rit en Tim wel lang geduurd. Ik bewonder dan ook niet alleen jou, voor je knappe prestatie, maar ook je vrouwtje en zoonlief, want ik denk dat dit toch niet zo vanzelfsprekend is geweest.
Je verhaal zullen we wel in september te horen of te zien krijgen, het zal alleszins boeiend zijn.
Geniet nog van de vakantie maar vooral van het terug samen zijn met je gezin.

groetjes,

Ilse Heughebaert