zondag 20 juli 2008

Vr 04/07: Santiago - Negreira: 22 km

Van een verrassing gesproken. Ik was even gaan ontbijten, hoor iemand van de trap komen, kijk in de gang en wie zie ik??? Donatella (ontmoet samen met Alfredo in Uterga, na de Alto del Perdon). We omhelsten elkaar. Fantastisch. Wat een weerzien. Ook Michel kende haar en die had nog meer geluk. Zij was samen met enkele andere Italiaanse vrouwen en Michel had het hele groepje al ontmoet samen met Marta. Het werd een gezellige babbel. Maar ook hier naderde het moment van afscheid nemen, van loslaten. Nog een laatste foto voor de kathedraal, smaen een koffie drinken, elkaar omhelzen en elk onze eigen weg gaan, Michel en ik. En ja, ook hier weer die traantjes. Ik zal het wel nooit leren.
De tocht was mooi, door heel wat eucalyptusbossen, mooie dorpjes en over zacht hellend terrein. Het begon al snel te regenen en het zou niet meer ophouden tot 18u. In de refugio kwam ik Vivi tegen. Een jonge vrouw uit Gent die verschillende camino's volgt. Het is toch telkens speciaal om even opnieuw je moedertaal te spreken. Aan de ene kant ben je blij en aan de andere kant voelt het wat onwennig.
's Avonds ben ik iets gaan eten met 2 Duitsers en een Amerikaanse, Kelly uit Montawa.

Geen opmerkingen: