dinsdag 5 augustus 2008

DIAVOORSTELLING!!!

Het is eindelijk zover. Ik heb een hele reeks foto's geplaatst. Alleen zal je geduld moeten hebben want het gaat wel effe duren. Nu, ik heb ook geduld gehad om er te geraken :-), dus ...
Je klikt "1X OP DE FOTO ONDER DIAVOORSTELLING (zo word je omgeleid naar een 'plekje' waar je de foto's vergroot kan bekijken).
Rechts onder PETER lees je:
-foto downloaden
-"VOLLEDIG SCHERM". Je klikt 1X hier op!
Zo heb je het startsein gegeven aan een sfeerbeeld.
Je kan de 'kijk'tijd altijd veranderen/aanpassen. DIT IS AAN TE BEVELEN! Dat doe je door met de muis op de foto te gaan staan. Onderaan zie je twee grote pijlen, daarnaast tussen een minteken en een plusteken het woord seconden. Door op de plus te klikken, kan je het aantal kijkseconden verhogen (probeer eens 6 seconden, je kan het nadien nog altijd aanpassen). Dat kan interessant zijn om de bijhorende tekstjes goed te kunnen lezen.
Ik heb nog hééél vééél andere foto's, maar die laat ik wel eens op een andere keer zien. Veel kijkplezier!!!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Peter,
Tof even door je diavoorstelling te gaan - het geeft je een kort gevoel van hoe het allemaal gegaan is.
En nu kan je met de positieve punten en zaken die je ervaren hebt verder timmeren aan je EIGEN PROJECTEN en kijk vooral vooruit er valt nog veel te beleven en te doen in het leven.
Succes
hugo

Anoniem zei

Hoi Peter,

Er is maar een woord voor dit alles.
PRACHTIG
Uw tocht, uw volharding naar uw bereikte doel.
We hebben via uw dia's toch van een mooi sfeerbeeld kunnen genieten.
Veel liefs van Christiane en Karl

Anoniem zei

Hej Peter,

adembenemende fotootjes hoor ! Met oog voor detail..en dat vanaf je huis tot aan de eindmeet. Zo beleven we het allemaal een klein stukje mee. Conques, Moissac...even kwam mijn vakantie weer boven ;)
Hopelijk verloopt de aanpassing vlot. Je gaat die verbaasde dieren onderweg (in alle soorten en maten) ook wel missen, denk ik :)
Seejoe!
Jan DC

Anoniem zei

Hoi Peter,

ik heb net je prachtige diavoorstelling achter de rug.
Ze heeft me diep geraakt en me teruggeslingerd in de tijd. Naar die heerlijke tijd van écht leven, van écht contact, van een zinderende intensiteit, dankbaarheid, vreugde voor het leven, ... :-))

'Toevallig' bekijk ik ze wanneer ik het nu even moeilijk heb met de zin en de loop van mijn leven.
Het gaat steeds meer de richting uit waar ik al lang om roep maar dit reopt ook extra sterk alle angsten, onzekerheden, enz ... op.

Het zien van die foto's en de tekstjes heeft me ondergedompeld in die intense gevoelens die men ziel verheffen en me doen uitstijgen boven de angsten van mijn ego. Gevoelens die me de kracht en de moed en vooral de zin geven om te vechten voor wat ik in mijn levensweg ervaar als zinvol en vreugdevol. Het gevoel dat het leven zinvol en o zo mooi kan zijn als je maar durft te kiezen voor je weg.
Ik zit hier nu met natte ogen, trillende lippen en een als een vlinder rondfladderend hart achter mijn computer op het werk.

Het is héérlijk om te zien op de foto's hoe in de loop van de maanden dat je onderweg was je gezicht veranderd van ,als ik zo vrij mag zijn, een bang en gepijnigd jongetje naar dat van een volwassen man. Een gezicht, getekend door het leven, maar o zo veel mooier om naar te kijken.

Bedankt Peter voor deze krachtige 'upper' en zeker tot ziens.

We hebben ons tijdens je vertrek en tijdens je tocht bewust op de achtergrond gehouden. Omdat we je zo weinig mogelijk wilden beïnvloeden zodat jij JOUW ervaring kon hebben :-) en zo te zien ben je er echt voor gegaan voor dat ERVAREN!! Mooi !!!

Ik ben héél benieuwd naar je verhalen en ben er van overtuigd dat we samen heel wat intense gevoelens zullen kunnen delen bij het ophalen van al die intens mooie en krachtige herinneringen.

Héél mooie foto's bij. Als je dat ziet zitten zou ik er zelfs een paar graag eens gedetailleerder bekijken om ze dan eventueel als bronmateriaal voor nieuwe schilderijen te gebruiken. Normaal werk ik enkel met eigen fotomateriaal maar de energieuitstraling en composities zijn zo mooi dat ze vragen om geschilderd te worden :-)
BOvendien ben je geen vreemde voor me hè :-)

Héél veel liefs, collega pelgrim
Eens een pelgrim altijd een pelgrim :-) !
Waarschijnlijk ondervind je nu al en zal je ook al tijdens je tocht ervaren hebben dat je je ervaringen enkel kan delen met mensen die diezelfde ervaringen hebben gehad.
En vooral blijven beseffen dat wat je gevoeld hebt tijdens je tocht dat DAT de realiteit is en niet andersom, al zullen velen dat je wel proberen wijs te maken.
Nu nog steeds, voor mij nu al 6 jaar later, zijn het de ervaringen van die 4 maanden die me doen glimlachen en huilen van vreugde en dankbaarheid. Het is tijdens die 4 maanden destijds dat ik de kracht gevonden heb om te vechten voor het leven dat IK wil leven ipv geleefd te worden.

En voor mij en Loes staat het vast. We willen terug vertrekken op een maandenlange voettocht.Onze harten en onze lichamen hunkeren naar die versmelting en hereniging met Moeder Aarde.

Tot ziens!

En nogmaals dank voor de motivatie en inspiratie die de energie van je foto's me hebben gegeven ivm mijn schildersactiviteiten. Ik heb 5 lange maanden geen penseel meer aangeraakt en ben nu overlaatst moeizaam terug gestart met het maken van opzetten om dan binnenkort terug te beginnen schilderen.
Dus zulke energiestoten zoals daarnet met die diareeks kan ik goed gebruiken :-)

Patrick Barbé