donderdag 6 september 2012

De tijd heeft niet stil gestaan ... voordrachten, bezoek aan Michel Ball (2012) en misschien Conques in 2013.

Het is al een heel poos geleden dat ik nog iets heb toegevoegd. Dat betekent natuurlijk niet dat de tijd heeft stil gestaan of dat ik heb stil gestaan :-). Ik heb nog geregeld contact met enkele pelgrims o.a. via Skype, Facebook of door hen op te zoeken. Zo heb ik in mei van dit jaar Michel Ball en zijn vrouw Minouche opgezocht in Straatsburg. In 2008 heb ik Michel verschillende keren ontmoet onderweg. Het begon met een eerste, korte ontmoeting in de albergue 'Camino del Perdon' nabij het prachtige standbeeld op de Alto del Perdon. Twee weken later in de buurt van Fromista waar hij in het gezelschap was van Marta (I). We hebben met zijn drieën drie dagen samen gestapt. Nog later ontmoette ik hem weer in Cacabelos. Vandaar hebben we samen Santiago de Compostella bereikt. Het was een heerlijk weerzien en een warm onthaal. Samen hebben we de prachtige Elzas-streek bezocht, herinneringen bovengehaald en een lekker glaasje gedronken. Vier dagen lang vertoefden we in elkaars gezelschap. Dat is die mooie, onverklaarbare band van de 'weg' :-)

Geen opmerkingen: