maandag 24 november 2008

Ma. 10 november - twee families opgezocht die me een bedje hebben gegeven op mijn camino!

Chrys en Marc in Glabais en Emmy en Christiaen in Godarville, ik heb hen vandaag een bezoekje gebracht samen met Rit. Ook Pascale was van de partij. Zij heeft ervoor gezorgd dat ik bij haar mama, Chrys, kon logeren. Het werd een heel hartelijk weerzien. In de voormiddag Glabais en in de namiddag Godarville. De ontmoeting was nog steeds even warm. Ook Rit kon het nu aan den lijve ervaren. Er is een binding tussen hen en mij en die is blijvend! Foto's en verhalen werden uitgewisseld en ik ben er zeker van ... ze komen ons opzoeken in Lier.
Ik heb Rit ook even de 'presbytère' van Trazegnies laten zien, de pastorie waar de passende naam bij hoort "Er was geen plaats in de herberg". Niet dat een pastoor onderdak moet bieden, maar aangezien hij zijn parochianen goed kent, had hij een pelgrim die al twee uur aan het zoeken was naar een bedje (en het was ondertussen al valavond geworden) even verder kunnen helpen (of een poging kunnen ondernemen). Nochtans ben ik niet boos. Het is een ervaring als een andere en het maakte deel uit van mijn camino. Het sterkte alleen maar mijn zinnetje "Il faut avoir confiance". Als je dat hebt, komt de rest wel vanzelf. En zie, nog geen vijf minuten later, werd een bedje en een overheerlijke Syrische maaltijd mij aangeboden.

Geen opmerkingen: