vrijdag 3 juli 2009

De camino gaat verder. (1)


Binnenkort reis ik af naar Barcelona. Jaime, met wie ik uiteindelijk meer dan drie weken heb gestapt en met wie ik veel gedeeld en beleefd heb, heeft me uitgenodigd. Het deed me ontzettend veel plezier. Hij is ondertussen 75 geworden en heeft de camino voor de negende keer gevolgd. Samen kijken we echt uit naar onze ontmoeting. De eerste week gaan we de camino Aragonés volgen. Dat is een camino die vertrekt in de Pyreneeën en het eindpunt is Puente la Reina, een plaats waar ik mooie herinneringen aan heb. De ontmoeting daar met Marta uit Italië duurde slechts vijf minuten. Het zal voldoende zijn om een heel eind verderop elkaar opnieuw te ont-moeten. Het zal één van de mooie en waardevolle momenten op mijn camino worden.

Nadien zal ik met Jaime een weekje doorbrengen in zijn buitenverblijf in Val d'Aran om de dag voor het vertrek José en Inès te ontmoeten. Twee vrienden van die samen met ons de Pyreneeën zijn overgestoken (St Jean Pied de Port - Roncesvalles).

Geen opmerkingen: