zondag 8 maart 2009

Wil je de sfeer proeven van kerk en zang, wil je je pelgrim voelen?


Op het net heb ik het pelgrimslied gevonden. De tekst vind je gemakkelijk, maar er is meer te vinden :-). Kijk rechts naast dit bericht, je vindt er de tekst én het lied gezongen door een aantal pelgrims in de prachtige abdijkerk Saint-Foy in Conques. Voor mij een mooie herinnering op vele vlakken. De rust en stilte die ik vaak gevonden heb in kerken, de pracht die de 'eenvoud' van een aantal kerken uitstraalde, de (ver)binding tussen pelgrims, de brief die ik geschreven heb naar Rit en de brief die ik geschreven heb naar Tim, het onderhoud dat ik had met de prior omdat ik mijn overleden oom die Norbertijn was en bij wie ik heel wat mooie vakanties had doorgebracht nog iets te vertellen had, het weerzien van enkele pelgrims zoals Marcel en Micheline (B), Doris (Ch), Aris (Nl), die onverklaarbare band met France en Jean-Pierre (Canada), met Veronik en Sabine (F). Daar heb ik ook voor het eerst Jaime (Sp) gezien toen hij met de prior, frère Cyriel, praatte. Twee dagen later zal onze vriendschap een feit worden. Ik kan geen mooiere link vinden als deze (web)link. :-)

1 opmerking:

Guy (= Gwy) zei

Tous les matins nous prenons le chemin.
¡ Hoe al te waar !