dinsdag 6 mei 2008

do. en vr. 1-2/05: Een andere route genomen naar Le Puy

Op aanraden van Olivier, de patron van dGïte du Bon Accueil, hebben we (Michelene & Marcel en ik) een andere route gevolgd. Deze is sinds kort opnieuw goed bewegwijzerd met coquilles :-). Hoofdzakelijk volgt deze weg oude Romeinse wegen. De eerste dag gingen we tot Saint-Paulien (ik apart en soms ontmoeten we elkaar en stappen een eindje samen). Het was een mooie wandeling.
Op een bepaald moment zag ik dat de stam van een den heel speciaal gebogen was, net een zadel. Maar ik kon geen foto nemen. Ik stapte verder en merkte wat later dat ik mijn kwijt was. Dus keerde ik terug en wie kwam daar aan mét hoed op het hoofd: Marcel en Micheline. Het leuke was dat we elkaar ontmoeten aan die boom. Dus ... er kwam een foto. We hebben goed gelachen.
Nog een speciale vermelding waard is het feit dat ik een vos de weg heb zien dwarsen. Dat zo'n momenten waar ik super van geniet.
Dewandeling tot Le Puy de volgende dag was stukken beter, ze was gewoon prachtig. Voor je Le Puy bereikt, kom je in Polignac waar een feodaal kasteel staat en een kerk opgetrokken in lavasteen (zoals in St-Paulien). We hadden de 'laatste' dag nog maar 14 kilometer af te leggen. Dus we genoten ervan en legden het traject samen af.
Je kon de spanning voelen. Le Puy kwam met elke stap ontzettend dichterbij. Je hebt dagen gestapt om Le Puy te bereiken en nu stond het te gebeuren. En dan kwam het moment. Prachtig. Je bent op een hoogte en je ziet Le Puy liggen. Echt gewoon fantastisch. En dan die indrukwekkende kerken en beeld van Notre Dame de (la) France op uitstekende rotsen. Het is een speciaal moment.

Geen opmerkingen: