woensdag 21 mei 2008

Ma. 19 - Wo. 21 mei: La Rozière - Montaubun - Lauzerte - Moissac - Auvillar

In Montaubun bij een Engels koppel gelogeerd. Met zijn vieren waren we daar: Jacques, Michael, Doris en ik. Heel goed onthaald en bijzonder lekker gegeten. Het zicht was prachtig. Het huis was een oude presbytère. Een stukje van de kapel was overeind gebleven en was ingericht als woonkamer. Mensen met smaak, zeker weten.
Moissac chez Les Carmel. daar heb ik Jean-Pierre en France uit Québec weergezien. Fantastisch. In Conques had ik afscheid genomen met tranen in de ogen. We hebben elkaar niet evel verteld, maar er is een vriendschapsband ontstaan. Vanochtend gingen zij Carcassonne bezoeken en nadien met de trein naar St Jean. Bij het afscheid, ze zijn me speciaal komen opzoeken, heb ik een insogne gekregen van hun genootschap van St Jacques. Prachtig!! en bijzonder lief.
Vandaag 25 jaar getrouwd. Dat ik niet bij Rit en Tim ben, maakt me droevig. Ik vind het spijtig dat we elkaar vandaag niet zien. Tim heeft zijn best gedaan en de dingen die ik heb gevraagd ook gedaan. Lief! Met Rit heb ik even gebeld. Ondertussen zijn we met zijn vieren hier toegekomen. we zitten in een huisje apart in een prachtig dorpje. Uitstekend. Het lijkt allemaal geregeld te zijn. Apart zodat we rustig kunnen vieren. Ik heb drank gekocht en Michael en Doris zullen vanavond speciaal voor onze huwelijksverjaardag koken. Dat is top. Het verzacht een beetje mijn gemis. Ze doen echt hun best voor mij op heel wat vlakken. Ondertussen trekken we al enkele dagen samen op en hebben we heel wat gepraat. Toch krijgt elk de ruimte die hij/zij nodig heeft. En dat maakt het zo goed.
Verder blijf ik werken aan het glas half vol. Soms is het moeilijk, maar het keert telkens weer en dat voelt goed.
Bedankt aan allen voor de gelukwensen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik ben een beetje achterop met je verhalen. Renée ziek, ikke ziek (natuurlijk), voorexamens voor Nederlands (je kent dat wel, maar je hoeft je er nu geen zorgen om te maken), Renée opnieuw ziek, en nu: rapportpunten uitrekenen en ingeven (op mijn andere school hebben we helaas niet de luxe om het hele jaar door punten te kunnen ingeven).
De loodgieter was hier vandaag en hij liet me je sms lezen. Leuk.
Weet je, ik ga verder puntjes tellen. :-( Geniet jij maar van je trip en van de omgeving en van de leuke mensen en momenten.
greetz