dinsdag 6 mei 2008

Xavier uit Parijs

Xavier heb ik in le Gîte des Capucins ontmoet vorige week vrijdag. Een jonge kerel van 35 jaar, ongehuwd. Pas zaterdagochtend heb ik met hem een babbel gehad. Hij loopt enkele dagen langs de GR route en ik heb hem enkele tips gegeven. Dingen die ik zelf onderweg heb geleerd, van de dokter, van Marcel en Micheline. Ik kon het goed met hem vinden. Die dag ging hij op pad. Verrassing! Zondag, de dag erna, vertrok ik een dagje vroeger dan voorzien. In een dorpje dacht ik Xavier te zien en ik riep hem. Ik had me vergist. Het was René, de Duitse jongen van aan het standbeeld. Toeval wil dat hij Xavier had gezien en dat ze het hadden gehad over een Belg, eentje met knieproblemen. Zodoende begrepen ze plots dat ze me beiden op een ander moment hadden ontmoet. Grappig hé. René trok verder. Ik bleef nog even mijn bokes opeten. 's Avonds bleek René in dezelfde gîte te zitten. Xavier moest ook in de buurt zijn. Ik had wel zin om Xavier nog eens te zien. Ik had immers geen gegevens van hem. Toen ik even een glaasje was gaan drinken en ik terugkwam, zat hij samen met René op het terras van onze gîte. Super fantastisch vond ik dat. Dat gaf me de kans om gegevens uit te wisselen. In die gîte leerde ik ook Lasse kennen, een Zweedse man van rond de 60? Hij is een heel rustig en minzaam man. Lasse zal een goed oor blijken te zijn de volgende ochtend. Dat is misschien voor later. Ik ben hem in ieder geval heel erkentelijk en al was het maar voor kort, het was even een vriend voor mij. Hij zal het altijd blijven in mijn hart.

Geen opmerkingen: