dinsdag 6 mei 2008

Zo. - di. 4 - 6 mei: GR 65 richting Figeac.

Drie etapes heb ik nu afgelegd. De eerste van Le Puy tot Monistrol d'Allier. De tweede van Monistrol tot Le Sauvage en vandaag van Le Sauvage tot Aumont-Aubrac.
Het landschap is ontzettend mooi. Echt prachtig. Het is het mooiste van wat ik tot op heden heb gezien. Prachtige natuur!
Ik bevind me ook op een pelgrimsroute (één van de mooiste) en je komt er echt wel veel tegen. Niet dat ze allen naar Santiago gaan. velen doen een stuk. Sommigen hebben maar een weekje, anderen twee tot vier weken. Je ontmoet elkaar geregeld opnieuw. Dat is leuk. Soms sla ik even een babbeltje en hop ik ben weer alleen op weg. Vandaag was het Christiane uit Parijs, gisteren was het Lasse uit Zweden en op een ander moment René uit Duitsland of Xavier uit Parijs of de Oostenrijker van tegen de Hongaarse grens wiens voornaam ik nog niet ken of Eric uit Ozeney (Bourgogne :-) ).
Enige nadeel is dat het moeilijk wordt wanneer je niet reserveert. Zeker met het nakende pinksterweekend. Voorlopig volhard ik en reserveer niet. maar de abdij in Conques, daar heb ik een uitzondering voor gemaakt. Dat is voor zondag- en maandagnacht. de reden vertel ik later wel.

Geen opmerkingen: