zondag 20 juli 2008

FARGO 1 - Finisterre (zo. 06/07)

Met Andrea afgesproken om 20u. We zouden samen naar de zonsondergang kijken. Tenminste als de weergoden ons gunstig gezind zouden zijn, want er hingen wel wat wolken. Mijn ritueel had ik nog niet uitgevoerd. Dat was voor de volgende dag. We moesten zo'n drie kilometer stappen vooraleer we aan de vuurtoren waren. Het kleurenpallet was wondermooi. De ondergaande zon in een niet wolkenloze lucht is echt wel prachtig. De wolken geven een extraatje aan dit wondermooie natuurfenomeen. Ik hou er ontzettend van. Kinderlijke verwondering!
Maar ik had het al zien aankomen. Het laatste deel, net boven de horizon, zat potdicht. We zouden de zondsondergang niet volledig kunnen zien. Zo gebeurde. De laatste vijf minuten verhinderden de wolken ons datgene waarvoor we gekomen waren. Maar geen getreur. morgen een nieuwe kans. 'Il faut avoir confiance'. Ik heb het altijd gehad op mijn tocht, ook nu! We zijn samen nog even afgezakt naar een cafeetje aan de haven. Het was kort na middernacht toen ik mijn bedje weer opzocht, begeleid door het geluid van de meeuwen. Soms lijkt het wel of ze lachen. In ieder geval zal het voor sommige mensen lijken alsof ze veel lawaai maken. Maar het hoort nu eenmaal bij de zee. Het is een dele van de charme.

Geen opmerkingen: