donderdag 10 april 2008

Di. 08/04: auto-stop

Zo'n 40 km heb ik al liftend afgelegd door de uitgestrekte velden die deze streek rijk is. Het spijt me oprecht dat ik op deze manier sommigen teleur stel. Het doet me zelf ook veel pijn dat ik af en toe moet liften. Maar het is moeilijk om op één plaats te rusten. Mensen willen je wel één nachtje onderdak verlenen, maar ze heten niet allemaal Emmy en Christiaen :-).
auto 1: Bergères-lès-Vertus tot Fère-Champenoise: 13 km
een ouder stel, lieve mensen, ze hebben me de hele tijd laten babbelen :-)
auto 2: Fère-Champenoise tot Euvy: 4 km
een oudere heer, zijn dochter is getrouwd met een Belg en woont in Brecht
auto 3: Euvy tot Champfleury: 12 km
un agriculteur, heeft me iets verder gebracht dan hij eigenlijk moest
middageten op de trappen van het gemeentehuis, heerlijk genieten van het zonnetje
auto 4: Champfleury tot Plancy-l'Abbaye: 6 km
een jonge kerel, postbode

Lang moeten wachten op een lift? Ik geef jullie deze tip: I'm still a good looking boy!!

Bedje: de kleedkamer van de shceidsrechter
Blij: niet echt
Contact: geen
Eenzaam: ja
Tijdverdrijf: eten kopen (blikjes), eten opeten (koud), flesje wijn, journal intime, webblog klaarmaken
Pijn : ja, knie en hart
Diepe crisis, bijna verdronken, bij het herbekijken van de foto's vanaf Reims (om te inventariseren) zag ik Tim in zijn bed voor het slapen gaan, de gedachte aan het missen van dat heerlijk nachtzoentje iedere avond ..........
Hamvraag: Waarom doe ik dit? Wat drijft me?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Peter,
We waren jou even kwijt en nu kunnen we terug lezen wat je allemaal beleefd hebt.'t Is niet niks, man. Ik mis jou toch op school en niet zo'n klein beetje en dat is nu toch niet dat we bij mekaar op schoot zaten. Gewoon weten dat we mekaar graag hebben is zo leuk. Je doet het goed en ik bewonder jouw kracht. Ergens geef je ons ook moed om er af en toe eens tegenaan te gaan en dat doe ik dan ook.
Tot schrijfs
roel

Anoniem zei

Hé schoonbroerke van me.
Die knie blijft je parten spelen hé. Dat je dan eens wat autostop doet, is best te begrijpen. Kwestie van ze wat te ontlasten, en zelf een beetje te recupereren.
Maar dat het beter gaat met die nieuwe stapschoenen, is wel leuk te vernemen. Het zoekwerk heeft dan toch zijn nut gehad.
De champagne blijft wel rijkelijk vloeien, moet ik zeggen.
Je zit niet voor niets in de streek natuurlijk.
Groetjes en tot schrijfs.
Chris

kris zei

hélaba, petertje, ni slecht hé die glaasjes champagne degusteren onderweg. La douce france! Dat je dan af en toe geen zalig bedje hebt is natuurlijk spijtig, maar dit laat het glaasje de volgende dag nog beter smaken en het volgend bed is misschien super. Dat je af en toe wat kilometers autostop dat mag wel. Zo kom je tenminste elke dag wat verder en heeft je knie wat rust en dat is ook heel belangrijk.
Binnenkort ook nog de foie gras met een lekker wijntje? Let wel op de extra kilootjes. nog veel stapvreugde en fijne momenten. Kris