zaterdag 5 april 2008

Za 29/03 : La Ferme de Manensart - Vergnies.

Christiaen heeft me met de auto tot in Biesme-sous-Thuin gevoerd. Kwestie de knie nog wat te sparen. Vandaag ben ik in Erpion beland. Twee keer heb ik geïnformeerd naar een bedje. Een boer heeft me naar de familie D'Halluin gebracht. Zij hebben een boerderij en de nodige accomodatie voor scoutsgroepen. Ook een gîte, maar die was bezet. Ruimte zat voor mij. Eenzaam? Nee hoor. Toen ik even iets ging vragen, mocht ik mee aan tafel schuiven. Benoît was tot voor kort ook verpleger aan huis en Anne-Françoise heeft lesgegeven : Nederlands! Zij hebben drie fijne meisjes.
Zondagochtend was ik natuurlijk vergeten de klok te verzetten. Om 6 u 50 kreeg ik een sms van Emmy. Ik dacht : 'Amai, die is vroeg!' Pas om 8 u 30 viel mijn euro. Hoe 8 u 30 plots 9 u 30 kan worden. Nu dacht ik eens goed op tijd klaar te zijn.
Toen ik 'dag' ging zeggen, stond er opnieuw een bord voor me klaar. Dat vond ik erg attentvol. De babbels zijn voor mij een welkome afwisseling met de stilte onderweg. Bovendien hou ik enorm van de gesprekken met mensen die ik niet ken (beste vrienden, niet panikeren, ook met jullie hoor, maar jullie kunnen nu genieten van een immense stilte, Moeri is immers even onderweg :-) )
Bedankt voor de gastvrijheid!!

Geen opmerkingen: