zondag 8 juni 2008

Vr. 06/06: Uterga - Eunate - Estella

Een vermoeiende tocht omwille van de vele weliswaar kleine hellingen. Ik maakte een ommetje naar de kleine kerk Santa Maria de Eunate. Ik heb het later gevoeld, maar het was prachtig. Verder trok ik vooral door wijngaarden.
Het werd de dag van de Italiaanse ontmoetingen. In Puente la Reina in een kerk. Ik zag een vrouw zitten, biddend voor St. Jacques. Ik deed hetzelfde. Ik draaide me nadien om en dacht haar al gezien te hebben. Ze had tranen in de ogen. We gingen samen naar buiten. Ze zou de bus nemen want de weg had haar tol geëist. Zoals bij zovelen. Ze vertelde dat ze via de ogen van St Jacques gezien had wat hij had gezien. Het waren tranen van diep geluk. Vijf minuten, niet meer, dat was alles wat we hadden. Ze omhelsde me en zoende me op mijn wangen, als vrienden.
Buiten Puente kwam ik weer 2 Italianen tegen. Ik stuurde bericht naar SMS en Rit vroeg in het Italiaans of ze samen met mij wilden stappen. En zo gebeurde en ik was Rit dankbaar. Veel woordjes ken ik niet, maar we trokken ons goed uit de slag. Ze vroegen waarom ik weg volgde en bij een broodje heb ik dat gedaan. We zijn nu zondag, ik blijf even hangen in Los Arcos, bij de Belgen. Zij zijn een dorp verder getrokken. Gezien hun tempo (positief bedoeld) zal ik ze zeker terugzien. Alfredo en Donatella uit de buurt van Trieste.

Geen opmerkingen: