maandag 16 juni 2008

Za. 14/06: Villafranca ... - Burgos

Een lange etape. Ik ben vertrokken met Marie-Jose. Het weer viel mee al was er eerst mist. Nu ook dat is al altijd mooi geweest, zeker wanneer de zon wat later doorbreekt. Wat verder halt gehouden in San Juan de Ortega. Daar zag ik Christine en Catherine terug en samen met hen trokken we verder richting Burgos. Een goede 7 km voor Burgos hebben we de bus genomen zoals Jaime gezegd had. Industriegebied en appartemetsblokken zijn niet echt interessant.
In Burgos ging ik op zoek naar een refugio. De eerste was volzet, de tweede verdwenen. Ik liep even rond en zag plots een residentie van de Jezuïeten. Ik belde aan, een Spaanse dame deed de deur open. Alweer kwam het weinige Italiaans dat ik ken me te pas. Ik volgde haar, kreeg middageten ( het was half vier) en een broeder sprak me aan. Ook in het Spaans. En ik die dacht dat alle Jezuïeten meerdere talen spraken. Niets was minder waar. Ik kreeg een bed en werd om 21u30 verwacht voor het avondeten. Jose Louis Vara ontfermde zich over mij gedurende de weinige tijd dat hij had. Hij kon Engels spreken. Ik heb een stempel in mijn boekje als herinnering!
De kathedraal was prachtig en er waren ook enkele andere mooie gebouwen en bruggen.

Geen opmerkingen: