maandag 16 juni 2008

Vr: 13/06: Granon - Villafranca Monetes de Orca

Vandaag afscheid genomen van Elena en Gerladine. Zij keren huiswaarts, naar Madrid. Vannacht hervat Elena haar werk als verpleegster. Ze wilden de dag voordien stoppen, maar ze vonden ons gezelschap super en wij dat van hen. Alweer traantjes, ik kan er niet aan doen. Kim, Tina en ik, we vervolgden elk onze camino, ieder op zijn eigen tempo, elk opnieuw apart.
In Beldorado heb ik mijn bokes gegeten en twee kaartjes geschreven, onder andere naar Vervinck, de fotograaf met wie ik geregeld fijn contact had.
Vandaag tot een mooi inzicht gekomen, misschien kwam het door het tekstje van Karl Willemen, wie weet. Het antwoord is te vinden in mezelf.
Vandaag Christine (Parijs) en Catherine (Zwitserland) weergezien. Zij verblijven in een hotelletje terwijl ik in de refugio zit. Ik heb daar geen problemen mee. Ieder zijn eigen camino. Even een babbel gemaakt met 2 Nederlanders. Eentje is vanuit Nederland vertrokken.
Samen met Chrisitne, Catherine en Marie-Jose (Fr., buurt St Jean P d P) tapas gegeten en een wijntje gedronken. 's Avonds hebben we een pelgrimsmenu genomen. Dat is niet duur en kan af en toe deugd doen na enkele eigen kookavonden. Kwestie van de vitamientjes te verzorgen die broodnodig zijn voor het lichaam. Dat lichaam moet toch elke dag inspanningen leveren.

Geen opmerkingen: