woensdag 11 juni 2008

De weg is een bijzondere ervaring.

Ik denk voor iedereen, maar voor mij in alle geval. De weg is soms erg verrassend. Ook tekens kom je geregeld tegen. Het is niet altijd zo eenvoudig om tekens te interpreteren en soms leer je verder op de weg dat je het bij het verkeerde eind had en dat ze iets anders wilden zeggen. De ware betekenis leer je dan. Allicht zie ik er ook enkele over het hoofd. Allicht hangt het er ook van af wat je bezighoudt. Voor bepaalde dingen zal je dan gevoeliger zijn. Net als wanneer je een boek leest. Soms herken je jezelf daarin.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Peter,

hier einige Gedanken zum Weg:

Auf- Brechen

sich auf den Weg machen

aufbrechen-
der sehnsucht folgen

aufbrechen-
Fesseln sprengen

aufbrechen-
Mut fassen

aufbrechen-
Vertrautes verlassen

aufbrechen-
Neues wagen

... im ersten Schritt

liegt der ganze Weg!

Fortsetzung folgt!

Michael

Unknown zei

Thuis ben je ook altijd op weg, is het soms ook bijzonder, maar daar ben je minder bewust mee bezig dan daar, denk ik zo.
Wat je schreef over de Portugezen vond ik heel lief naar de vrouwen toe, niets watje (tenzij ik er zelf dan ook ééntje ben).

nog goede moed en veel liefs van ons allemaal

Marina

Anoniem zei

Hallo Peter,
Je gaat toch maar lekker door. Dat zouden we niet gedacht hebben toen je je zere been had. Emmy en Christian van Godarville

Anoniem zei

Hallo Peter,
Je gaat toch maar lekker door. Dat zouden we niet gedacht hebben toen je je zere been had. Emmy en Christian van Godarville

Anoniem zei

Dag Peter,
Even een rustig moment tijdens de drukke examenperiode gevonden om eindelijk eens een reactie te sturen. Ik volg je reeds van bij het begin van de tocht via je blog en ik moet eerlijk zijn dat ik er telkens naar uitkijk om je verhaal te lezen. Als ik soms je blog aanklik en ik vind geen nieuwe berichten, ben ik zelfs een beetje teleurgesteld. Ik vind het echt wel ongelooflijk dat je de tocht naar Compostela aandurft en ook de tocht naar jezelf. Een vleugje jaloezie is zeker op zijn plaats temeer daar Herman en ik reeds jaren geleden 'praatten' om de tocht eens per fiets te doen ...
Ik wens je verder nog een zeer voorspoedige tocht met veel gepast en aangenaam gezelschap, met veel verwondering en bewondering voor de natuur, zonder al te veel zeurende knieën, met al het goede dat je op je weg wilt ontmoeten.
Groetjes en tot de volgende keer,

Vik

vic zei

hello peter, wie nu weer? ja vic van thimoteus 10 jaar geleden. met christine of bokkie een collega van u, ook een vriendin van ons kwamen we gisteren tot de ontdekking dat we gij een gemeenschappelijke kennis van u waren. verwonderlijk genoeg kwamen we van vrijdag avond te weten dat gij naar compostella aan het stappen zijt, en wel van patick en loes die wij tegen kwamen in berchem cultureel centrum, een blij weerzien. is dit toeval?? ook is er een vriend van onze bob op dit moment naar santiago aan't stappen zijn blog is carlvanantwerpen
peter we volgen u verder met uw tocht en wensen u veel sterkte
vic annick