maandag 23 juni 2008

Ik zit vandaag in Astorga

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Peter,

Weerom wat dagboek gelezen en het blijft spannend. Natuurlijk blijven we gewone mensen en dan zal er inderdaad al eens wat wind waaien. 't Is toch gek dat je steeds iets hebt moet schoenen of kousen. En 'boum le décathlon' kom je daar niet tegen zeker? Enfin. Hier was het een druk weekendje. Ik ben met Tim eens naar echte autorace gaan kijken. Voor mij een herinnering aan vele jaartjes terug toen de autosport nog een stukje leven was. Nu met Tim was dat voor mij herbeleven. We hebben samen een fijne dag gehad. Hij wordt toch groot hoor. Nen toffe gast. Zondag was het dan de benifiet voor het gezin dat twee kinderen verloor tijdens een zware brand in Reet zoals Katrien gemeld heeft in een vorig berichtje. De zon was van de partij en ik hoop dat de mama en de zus van de twee overleden kinderen toch een zonnestraal hebben ontvangen op deze dag.
Nog enkele dagen en ik zet een puntje achter mijn GM loopbaan. Het zal even aanpassen zijn maar toch.
We zijn echt benieuwd wanneer je in Compostella gaat arriveren want het lichtpuntje naders zijn eindpunt. Toch hopen wij er nog een klein deeltje van te kunnen overhouden voor u als herinnering.
Stap nog met veel frisse moed verder.

kris zei

Al goed dat we maar mensen zijn hé en allemaal al eens problemen hebben met onszelf en met anderen. Niets nieuws onder de zon dus. Gelukkig dat je nog kousen gevonden hebt, amaai anders die voetjes van je en de mensen die rond je stapten (hm hm). Vandaag is onze Karl zijn laatste uurtjes aan het tellen bij GM. 32 jaar amaai wat een tijd en wat gaat die snel. Beleef je dat ginder ook zo?
Als ik je avonturen zo lees dan denk ik dat er meer vrouwen op stap zijn dan mannen, of houden zij het allemaal het langste vol, of verkiezen zij hun voetjes te gebruiken en verkiezen mannen meer hun fiets. Ik hoop dat je je webblog nog wat laat staan dan kan ik het nog eens teruglezen nadat je terug thuis bent en ik je verhaal heb gehoord en levende lijve. Ik denk dat ik een heel ander broer ga zien, eentje zonder angsten? eentje met minder muizenissen in zijn kopje? een niet overbezorgde papa en een echtgenoot die .... ? dat mag Ritje invullen en jijzelf. Tof dat je al zover zit op alle gebied. Chapeau! Enne hoeveel km nog? want het begint flink te korten hé. veel liefs. Kris

Anoniem zei

Hallo Peter

Leo en ik volgen elk op ons eigen tempo je dagboek en hebben het er samen wel eens over. Examendrukte is nu voorbij en er is weer tijd voor andere dingen. Je lijkt ver weg en ik vraag me af hoe het zal zijn als we je terug zien. Zorg nog goed voor jezelf. Dikke kus
Bernadette

Anoniem zei

Hallo Peter
Blijkbaar zijn de spanjaarden langs je pad meer in het bezit van computers of staan ze meer open om hem te gebruiken.
We zitten bijna terug op het schrijf en lees tempo van in het begin, dit is fantastisch zo kunnen we beter volgen. Ik was deze week nog in Chimay in de trapisten abdij, als ik de gastenpater bezig zag dacht ik nog aan jou en zag vele figuren uit je artikels door mijn gedachten heengaan.
Eigenlijk Peter zou jij een zeer geode gasten pater zijn en al dat bier en dat lekker eten zou je goed staan.
Stap rustig verder broer en geniet nog van de mensen en de dingen om je heen zulke gelegenheden komen niet alle dagen voor, dus grijp deze kansen met beide handen.
Stap verder, we volgen je

Groetjes
hugo

Anoniem zei

"Appel": het eerste echte woord van mijn dochter na "mama", "papa" en "dada". En ze vindt het nog lekker ook! :-)
Ik wou eens zien hoever je nog van Santiago verwijderd bent. Ik opende mappy.be en gaf Astorga en Santiago in en klikte vervolgens 'Voetganger' aan. Resultaat: "Mappy berekent wandelroutes van maximaal 20km". Dat weten we dan ook weeral. Je moet dus nog even. :-)
Nog veel wandelgenot en voor ik het vergeet: de groeten van Sandrine D'hondt.
greetz
Katrien