donderdag 19 juni 2008

Wo. 18/06: Fromista - Carrion de los Condes

Prachtig weer. Vandaag vergat ik mijn kousen. Die had ik gisterenavond gewassen. Ze hangen misschien nog aan de wasdraad. Blijft over: een paar. Hopelijk vind ik er nieuwe in Leon.
martha ging met de taxi naar Carrion en zou een kamer in de refugio voor ons reserveren. Zelf ging ik op stap met Michel. Wel, we hebben beiden genoten van elkaars verhalen. Het was voor elk van ons belangrijk wat we elkaar te vertellen hadden. Michel bedankte me later voor mijn openheid en spontaniteit. 't Ja, die kleine Peter is niet zo'n slechte kerel hoor. Je moet hem een beetje kennen :-)
Tegen de middag waren we in Carrion. Martha ontfermde zich echt wel over haar twee mannen. Zij heeft een groot hart en raakt je gemakkelijk aan. Ze is zeer lichamelijk in de meest positieve zin. Ze is ook bijzonder bekwaam op haar terrein, dat heb ik gisteren, vandaag en vanochtend (do. 19/06) mogen ervaren. Vandaag hadden we het onder andere over 'Wat drijft je om de camino te doen?" en over nog heel wat andere dingen. Heel wat gevoelens passeerdern de revue vandaag.
De kerk in Villalcazar de Sirga was buitengewoon prachtig. Eerlijk gezegd vergeet ik vaak over de dingen te praten die ik hier te zien krijg. Meer dan eens sta ik verwonderd te kijken naar al dat moois dat mensen hebben gemaakt of naar al het moois dat de natuur ons te bieden heeft. Ook Carrion was wel de moeite.

Geen opmerkingen: