zondag 29 juni 2008

Villar de Mazarife. refugio de Jesus

Geweldig. Ja, de drie vrouwtjes: Catherine, Christiane en Marie-Jose vonden deze refugio (ze hadden enkle de tuin gezien waar een zwembad in opbouw stond) maar minnetjes en trokken naar een iets 'nettere' refugio. Ik wist niet direct wat ik doen moest en sprak met enkele Spanjaarden. Ze vertelden me dat de refugio van Jesus prima was. Ik ging even naar de 'nettere', maar dat duurde niet lang. Ik wist waar ik thuishoorde: de refugio van Jesus. Inderdaad, het werd een fantatische belevenis. Het koppel was super vriendelijk, de inrichitng prachtig, je kon zelfs onder een luifel op de eerste verdieping buiten slapen, de muren waren volgeschreven/getekend met teksten/tekeningen van pelgrims. Ik heb er een tekstje aan toegevoegd :-) . Er was een pelgrim op dat ogenblik, Christine uit Zweden, ongeveer 29 jaar, den ik. Even korte babbel, bed uitzoeken in een kamer, weer opzoeken en vragen of we samen eten konden maken. Dat is een interessante formule, heb ik geleerd, want je kan meer dingen kopen en beter, gezonder eten. Was ok. In de late namiddag naar de supermarkt (zondagnamiddag normaal gesloten, maar je moest gewoon op de deur kloppen, fantastisch niet) en dan de bar binnen om een tortillia te eten. daar kwamen de eerste verhalen boven. Een intelligente dame en heel zelfstandig. Zo ken ik er thuis nog eentje :-) . Ze heeft studies ivm kernenergie gevolgd. Ingenieur of iets dergelijks. Nadien heb ik mijn dagboek aangevuld. Rond 19u hebben we dan ons eten klaargemaakt. Ondertussen heb ik kennis gemaakt met twee Duitse vrouwen, Bob van Manchester en de twee Canadeese vrouwen, Anne-Marie en Rita, die ik al een tijdje af en toe ontmoet. Het is echt grappig te zien hoe mensen je aanspreken omdat je meerdere talen spreekt. Bovendien spreek ik zelf heel gemakkelijk mensen aan. Laat de drie vrouwtjes maar in hun refugio, de mijne was fantastsch. En buiten geslapen heb ik ook, om 2 uur 's nachts. De Duitser in mijn kamer heeft een bos doorgezaagd. Dus ben ik maar 'dicht' bij Bob gaan liggen. Dag maantje!!

Geen opmerkingen: