zondag 29 juni 2008

Vr. 27/06: Cacabelos - Ruitelan

Vandaag ging het richting Ruitelan ( en O Cebreiros). Dat betekent richting de laatste grote bergen. In Ruitelan was een kleine refugio. Die zijn soms super. Er werd ook Shiatsu massage gegeven en ik vond dat mijn lichaam en geest dat wel best konden gebruiken na deze drie maanden. Het werd opnieuw een mooie tocht met prachtig weer. Enig minpuntje bij manier van spreken was dat we, Michel en ik, zo in ons gesprek opgingen dat we de variante die we hadden moeten nemen gemist hebben. Maar het andere traject viel best wel mee. We kwamen kort na de middag aan. Ik bestelde de massage, had een babbel met Keith uit Newcastle en zag Doris, Inge, Catherine en ... Jaime weer. Wonderwel! De refugio waar hij wilde overnachten was gesloten. Zodoende. We werden er echt verwend: voor slechts 6 euro een superdiner en voor slechts 2 euro een superontbijt. De massage kreeg ik voor het slapengaan en ze deed me bijzonder veel deugd.
Voor ik de refugio bereikte, kwam ik een Spaanse tegen. Zij was ook op weg. Wat bleek? Dat zij fañilie had wonen in Boom, mijn geboorteplaats, dat ze daar nekele keren op bezoek was geweest en enkele plaatsen zoals Wima bowling, tennis Atlas Copco, Duvel en andere dingen heel goed kende. Dit was onvoorstelbaar fijn. Ik heb haar al mijn gegevens gegeven en ook de naam van mijn vader. Misschien had een van de kinderen bij mijn vader gezeten in het eerste leerjaar. Ja, echt een mooie dag.
NIET ALLEEN dat alles maakte er een mooie dag van. TIM belde dat hij een A-ATTEST had gekregen (3de jaar creatie en mode). Zowel Rit als ik, we zijn bijzonder trots met dit resultaat. Hij heeft een niet voor de handliggende richting gekozen, zijn werk, een jeansbroek maken wat niet eenvoudig is, was super, hij heeft alles zelfstandig gedaan en na twee moeizame jaren, j, hij heeft twee trotse ouders en hij mag heel trots zijn op wat hij gedaan heeft. Wij van onze kant zijn blij met de stappen die we eind vorig schooljaar hebben gezete en dankbaar om het toen luisterend oor ;-) . Een PLUIM voor TIM!

1 opmerking:

kris zei

Ik wil via dit medium Tim van harte een dikke proficiat wensen. Tim ik denk dat je pa nu nog sneller op de plaats van bestemming gaat zijn. Geniet van je vakantie. En natuurlijk zijn fiere ouders ook nen dikke hé. Jaja zie je al mensen lopen met TIM M op hun kleding. SUPER.
Peter het begint af te tellen hé. Fijn ook dat je regelmatig de mensen terugziet op zo'n lange tocht. Hou je goed man. Kris